
Ungar & medier 2019
I "Ungar & medier 2019"redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos...
En beskrivning av genomförande och metoder i samband med undersökningen Ungar & medier 2019.
Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2019
Enkätenheten vid Statistiska centralbyrån (SCB) genomförde under perioden augusti – oktober 2018 en enkätundersökning på uppdrag av Statens medieråd.
Denna undersökning har genomförts i enlighet med ISO 20252:2012 Marknads-, opinions- och samhällsundersökningar vilket innebär att grundläggande kvalitetskrav uppfyllts.
Syftet med undersökningen var att kartlägga medievanor hos barn i åldern 0 till 18 år, samt attityder om medier hos barn och föräldrar.
Unga använder nätet mer och allt fler uppger att de är missnöjda med sin egen medieanvändning. Det är några av slutsatserna i rapporten Ungar & medier 2019. Här nedan kan du ta del av fler resultat från undersökningen.
I "Ungar & medier 2019"redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos...
I "Småungar & medier 2019" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här...
I ”Föräldrar & medier 2019” redovisas resultaten från undersökningen av vårdnadshavares attityder kring deras barns medieanvändning,...