Logotyp statens medieråd
Publikationen är arkiverad och informationen kan därför delvis vara inaktuell.

Ungar & medier 2017

I "Ungar & medier 2017" redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos barn 9–18 år.

Samhälle och demokrati Sociala medier Myndigheter och organisationer Universitet och högskolor Vuxna Rapporter och undersökningar

Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2017

Genomgående redovisas resultatet fördelat på tre åldersgrupper, vilka omnämns med siffror i löpande text: 9–12 (år), 13–16 (år) samt 17–18 (år).

Underlaget för denna rapport består av två olika enkäter som sändes ut till 1 999 barn 9–12 år och 3 000 barn 13–18 år.

Hela undersökningen från 2017

 I serien Ungar & medier har barns och ungas medievanor och attityder kring medier studerats sedan 2005. Här kan du ta del av fler resultat från undersökningen Ungar & medier 2017.

  • Omslag rapport Föräldrar & medier 2017

    Föräldrar & medier 2017

    I ”Föräldrar & medier 2017” redovisas resultaten från undersökningen av vårdnadshavares attityder kring deras barns medieanvändning,...

    Samhälle och demokrati Sociala medier Myndigheter och organisationer Universitet och högskolor Vuxna Rapporter och undersökningar
  • Omslag till rapport Småungar & medier 2017

    Småungar & medier 2017

    I "Småungar & medier 2017" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här...

    Samhälle och demokrati Sociala medier Myndigheter och organisationer Universitet och högskolor Vuxna Rapporter och undersökningar
  • Omslag rapport Ungar & medier 2017: demografi

    Ungar & medier 2017: demografi

    Fakta om hur barns och ungas medievanor påverkas av föräldrarnas härkomst, utbildning och inkomst.

    Samhälle och demokrati Sociala medier Myndigheter och organisationer Universitet och högskolor Vuxna Rapporter och undersökningar