
Småungar & medier 2019
I "Småungar & medier 2019" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här...
I "Ungar & medier 2019" redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring
medier hos barn 9–18 år.
Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2019
Genomgående redovisas resultatet fördelat på tre åldersgrupper, vilka omnämns med siffror i löpande text: 9–12 (år), 13–16 (år) samt 17–18 (år).
Underlaget för denna rapport består av två olika enkäter som sändes ut till 2000 barn 9–12 år och 2999 barn 13–18 år.
Unga använder nätet mer och allt fler uppger att de är missnöjda med sin egen medieanvändning. Det är några av slutsatserna i rapporten Ungar & medier 2019. Här nedan kan du ta del av fler resultat från undersökningen.
I "Småungar & medier 2019" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här...
I ”Föräldrar & medier 2019” redovisas resultaten från undersökningen av vårdnadshavares attityder kring deras barns medieanvändning,...
En beskrivning av genomförande och metoder i samband med undersökningen Ungar & medier 2019.