
Ungar & medier 2019
I "Ungar & medier 2019"redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos...
I "Småungar & medier 2019" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här har föräldrar till barn mellan 0 och 8 år tillfrågats om barnens medievardag och om vårdnadshavarnas attityder kring barnens medieanvändning, skyddsaspekter när det gäller medieinnehåll och åsikter om skadlig mediepåverkan.
Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2019
Genomgående redovisas resultatet fördelat på tre åldersgrupper, vilka i löpande text omnämns med siffror: 0–1 (år), 2–4 (år) samt 5–8 (år).
Underlaget för denna rapport består av två olika enkäter som sändes ut till 2 000 föräldrar till barn 0–4 år och 1 999 föräldrar till barn 5–8 år.
Unga använder nätet mer och allt fler uppger att de är missnöjda med sin egen medieanvändning. Det är några av slutsatserna i rapporten Ungar & medier 2019. Här nedan kan du ta del av fler resultat från undersökningen.
I "Ungar & medier 2019"redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos...
I ”Föräldrar & medier 2019” redovisas resultaten från undersökningen av vårdnadshavares attityder kring deras barns medieanvändning,...
En beskrivning av genomförande och metoder i samband med undersökningen Ungar & medier 2019.